Alexandru TUDOSE
Alexandru TUDOSE – 2020

Scurtă prezentare

Este evident cum mă numesc: Alexandru TUDOSE – numele domeniului. Nu lucrez în domeniul construcțiilor – poza este acolo din alt motiv: iubesc ”green fields” :-). Și veți vedea mai jos de ce.

Lucrez de peste 20 de ani in industria de componente auto, si sunt pasionat de modul in care putem integra “harțogăria” sistemelor de management (calitate, mediu, sănătate-securitate ocupațională) în sisteme ”deștepte” care ne scutesc de munci inutile.

Din această pasiune au reieșit serviciile pe care le ofer furnizorilor din industria auto:

  • dezvoltarea/ implementarea sisteme de management
    • dezvoltarea de instrumente digitale
    • ateliere de instruire personal

Remarcați faptul că le-am grupat folosind ”indent” 🙂 ? De ce? E simplu: aceste servicii sunt legate între ele.

Nu voi veni la voi doar sa vă spun ce sa faceți (precum fac majoritatea consultanților :-)). Vom lucra impreună.

Eu vă voi dezvolta cat pot de mult instrumente digitale, pornind de la simple scripturi , trecând prin automatizări Office și mai departe (funcție de ce vi se permite să implementați) astfel încât să dezvoltăm împreună sisteme de management simple și prietenoase (cât se poate, le voi face simplu de utilizat).

Practic vom implementa cerințele standardului (IATF 16949, ISO 14001/45001..) sau cerințele-specifice ale clientului folosind cât mai multă automatizare în procesarea și transferul datelor.

Această abordarea am aplicat-o de-a lungul celor 20 de ani de experiență în peste 5 fabrici de componente auto, furnizori de rangul 1 și 2.

În timpul liber îmi place să citesc cât mai mult: ador autori precum Edgar Allen Poe, Stephen King, Paul Anderson, Arthur C. Clarke, Larry Niven, Greg Egan.. În paralel încerc să înțeleg lumea de mâine, încă din anii 90 când eram în liceu am încercat să înțeleg ce vroia să spună Alvin Toffler în ”Al treilea val”.

Nu în ultimul rând îmi bat constant capul cu MVC, Python, Powershell/ Windows batches și alte dezvoltări și mă străduiesc să înțeleg ce spun fizicienii referitor la timp-spațiu-gravitație.. 🙂 Ador să povestim toate astea la o bere :-).

Parcurs profesional/educational

In 2001 am finalizat studiile Universitatii Politehnica București – Ingineria și Managementul Sistemelor de Producție. În această perioadă am început și studiile de Informatică, la Facultatea de Matematic-Informatică pe care le-am finalizat în 2004.

Din 2002 am început să lucrez la Takosan Automotive – producător de tablouri de bord, unde am ocupat până în 2004 funcția de Inginer. Am fost responsabil cu analiza pieselor respinse la KM 0 (prim montaj), garanții și incidente. În urma absolvirii cursului de Analist, IDCM (Institutul Dacia de Calitate și Management) am devenit analist de nivel 2 pentru tablourile de bord Dacia-Renault.

Din 2004 am devenit Responsabil Calitate în noua fabrică Takosan Automotive (green – field). Acolo am construit apoi coordonat departamentul Calitate și am inițiat primul Intranet web folosind IIS și MySQL pe un Windows SBS 2003 Server. Acest Intranet facilita accesul la documentele sistemului de management al calității. Tot în acea perioadă am validat transferul liniei de asamblare a tablourilor de bord X90(Logan). Tot în acea perioadă am început studiile de Master în Rețele de Calculatoare în cadrul Universității București pe care le-am finalizat în 2005.

În 2006 am considerat oportun să îmi extind cunoștințele pe zona de ”core tools”, astfel am decis să preiau poziția de Inginer Calitate în Johnson Controls. În perioada 2006-2008 am avut oportunitatea de a lucra în echipe de dezvoltare în multe proiecte, pentru diverși constructori auto și furnizori de rangul 1. Am reușit să înțeleg în acești 2 ani utilizarea corectă a instrumentelor SPC, MSA, APQP and Control Plan, FMEA (proces).. Tot aici am dobândit noțiuni de management de proiect.

Din 2008 am hotărât să me relochez în Buzău, la un green field deschis de către producătorul de componente Wagon Automotive. Aici am pornit dezvoltarea unui sistem de management calitate de la 0, și am avut primul contact cu standardele VDA. Experiența m-a impresionat, inclusiv faptul că am rămas prieten cu majoritatea angajaților vechi și ulteriori plecării mele, motiv pentru care am creat în 2009 un blog care să povestească pe scurt experiențele noastre – https://proiectulwagon.blogspot.com/.

În Ianuarie 2009 a venit criza financiară, moment în care am început ceea ce acum numim transformarea digitală-automatizarea sarcinilor de procesare a datelor și raportare din direcția producție-birouri – vezi aici.

Captură de ecran sistem dezvoltat între 2008-2009 pentru controlul documentelor – aprobări electronice, acces în Intranet..
Vechi dar bune si acum (desigur interfata este alta în 2020 :-)! )

În perioada 2010 – 2012 am continuat împreună cu echipa să dezvoltăm sistemul, integrând cerințele specifice ale clienților (auditurile ASES, VDA trecute cu succes) și am accelerat transformarea digitală. Am avut o echipă foarte bună, căreia îi mulțumesc și acum (cu majoritatea lucrez și în prezent).

În Mai 2012, din motive personale (primul copil) am considerat necesar sa ma intorc in Arges, fiind mai aproape de familie. Al doilea motiv pentru care am facut acest pas a constat în dorința mea de a învăța și modul de lucru al furnizorilor de rangul 2-3, apropierea de producția materialelor și componentelor (mă iritau deseori reacțiile acestor furnizori când lucram pentru furnizori de rangul 1). In perioada 2012-2016 am lucrat in Bamesa Otel, Vimetco Extrusion si VMComp unde am început să înțeleg procese și tehnologii precum extrudarea, metalurgia (mi-am adus aminte de diagrama Fe-C pe care o uitasem :-)),tratament termic, injecție plastic și cauciuc.. ș.a.m.d.

În 2013, fiind solicitat de foștii colegi din Wagon Automotive și de alt furnizor de rangul 1 pentru dezvoltarea și susținerea unor softuri (ceea ce numim acum digital tools) am înființat împreună cu un coleg compania Operational Management Solutions. În cadrul companiei (care funcționează și acum), am participat la diverese implementări Lean, sisteme calitate, cerințe-specifice client.